Tuesday, August 10, 2010

Liv i Hagen

hageblogg

Stor var lettelsen da jeg i Alys Fowlers "The ediable garden"leste og så på bildene at salatblader og andre blader alle hadde små bevis på at det var mye liv i hagen hennes også..Dvs, små skjønnhetsflekker etter snaksmåltidene til hagens mange innboere hadde satt sine spor. Men som Alys sier,så er det et bevis på mangfold og et rikt økosystem.


hageblogg

Og er plantene sterke i utgangspunktet så er det ikke store skaden de gjør ,dessuten delte hun gjerne litt av overfloden. Jeg hadde vel litt ureflektert tenkt at hvis plantene var friske så ville de være plettfrie. Så det var en aha-opplevelse å se det hele fra et slikt perspektiv. Det har resultert i at jeg har senket skulderene mange hakk og er mindre bekymret med tanke på alle hagens såkalte"pester".


hageblogg

Denne rosen,en New Dawn;min første rose her oppe,hadde ikke en god vinter.Lenge så

det ut som at jeg måtte finne meg en ny rose. Men mye annet å gjøre i hagen og mange

uker senere ,så jeg et lite tegn til liv! Og i løpet av sommeren har hun kommet tilbake,

nesten sterkere enn noen gang...sånn det også ofte går med oss mennesker etter vi har

gått igjennom livets skyggedaler.Dagens motto må da være å aldri la seg lure av en "sart"

rose!


hageblogg

No comments:

Post a Comment